HeseLahjan® etämyyntiä koskevat ehdot

Nämä ehdot koskevat Hesburger-sovelluksen kautta ostettuja sovelluslahjakortteja (jäljempänä ”HeseLahja”). Asiakas hyväksyy nämä HeseLahjaa koskevat ehdot ostotapahtuman yhteydessä.

1. Palveluntarjoaja

Burger-In Oy (jäljempänä “Hesburger”)
2031967-6
Linnankatu 34, 20100 Turku, Suomi

2. HeseLahjan käyttöä koskevat ehdot

Voidakseen ostaa/lunastaa HeseLahjan, asiakkaan tulee olla Hesburgerin Bonusklubin jäsen ja lisäksi käyttää Hesburger-sovellusta rekisteröityneenä käyttäjänä. HeseLahja on henkilökohtainen. HeseLahja on toistaiseksi ostettavissa vain Suomessa.

Asiakas voi ostaa HeseLahjan Hesburger-sovelluksesta. Asiakas voi ostohetkellä määrittää HeseLahjana ladattavan saldon euroina. Asiakas voi tilauksen yhteydessä ladata HeseLahjaan omavalintaisen kuvatiedoston taustakuvaksi sekä lisätä siihen tervehdystekstin. Vaihtoehtoisesti HeseLahjalle voi valita valmiin kuvatiedoston Hesburger-sovelluksesta.

HeseLahjan ostamisen yhteydessä asiakas ilmoittaa lahjansaajan puhelinnumeron, johon Hesburger lähettää tekstiviestillä ilmoituksen lahjasta ostotapahtuman jälkeen.

Lahjansaajan tulee lunastaa HeseLahja tekstiviestillä saamansa linkin kautta 30 päivän kuluessa siitä, kun Heselahja on ostettu. Kun lahjansaaja on lunastanut HeseLahjan, lahjan saldo latautuu lahjansaajan Bonustilille. Tämän jälkeen HeseLahja on lahjansaajan käytettävissä Bonustilin saldona Bonusklubisääntöjen mukaisesti. HeseLahjaa ei voi muuntaa rahaksi tai fyysiseksi lahjakortiksi.

Mikäli lahjansaaja ei ole Hesburgerin Bonusklubin jäsen, hänen tulee liittyä Bonusklubiin lunastaakseen HeseLahjan. Lahjanantaja saa ilmoituksen, kun lahjansaaja on lunastanut HeseLahjan.

Mikäli lahjansaaja ei liity Bonusklubiin tai lunasta HeseLahjaa 30 päivän kuluessa, HeseLahjalle ladattu saldo siirtyy lahjanantajan Bonustilin saldoon edellä mainitun 30 päivän lunastusajan päätyttyä.  

3. Hintatiedot

HeseLahja maksetaan tilauksen yhteydessä Hesburger-sovelluksessa, ja maksun voi suorittaa millä tahansa asiakkaan käytössä olevalla ja Hesburger-sovelluksessa tarjolla olevilla maksutavoilla. HeseLahjaa ei kuitenkaan voi maksaa asiakkaan omalla Bonustilin saldolla.

HeseLahjan vähimmäissumma on 5 euroa.

4. Toimituskulut ja -ehdot

Asiakkaan maksettua HeseLahjan, Hesburger toimittaa asiakkaan ilmoittamaan puhelinnumeroon tekstiviestillä linkin, jonka kautta lahjansaaja voi lunastaa HeseLahjan. HeseLahjan saldo siirtyy lahjansaajan Bonustilille sen jälkeen, kun hän on lunastanut HeseLahjan.

HeseLahjan toimittamisesta ei veloiteta erillisiä kustannuksia.

Hesburger ei vastaa siitä, jos operaattori ei toimintahäiriöstä tai muusta syystä johtuen toimita Hesburgerin lahjansaajalle lähettämää tekstiviestiä perille.

Asiakkaan tulee tarkastaa antamansa vastaanottajan puhelinnumero huolella ennen tilauksen lähettämistä. Hesburger ei vastaa siitä, jos asiakas on ilmoittanut puhelinnumeron virheellisenä, ja HeseLahja toimitetaan siitä johtuen väärälle vastaanottajalle.

Hesburger ei vastaa ylivoimaisesta esteestä johtuvasta vahingosta, toimitushäiriöstä tai -viivästyksestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta-arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Hesburgerin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Hesburger ei olisi voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia Hesburger ei olisi voinut välttää.

5. Tilausvahvistus

Hesburger toimittaa tilausvahvistuksen onnistuneesta HeseLahjan tilauksesta asiakkaan sähköpostiin. Vahvistusviestin lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Asiakkaan tulee tarkastaa sähköpostiosoite ennen tilauksen lähettämistä. Hesburger-sovelluksesta löytyy lisäksi lista asiakkaan tilaamista HeseLahjoista.

6. Tietosuoja

Asiakkaan palvelun tilaamisen yhteydessä välittämiä henkilötietoja käsitellään Bonusklubin tietosuojaselosteen mukaisesti. Hesburgerilla on oikeutettu etu käsitellä HeseLahjan tilaamisen yhteydessä asiakkaan luovuttamia tietoja palvelun toteuttamiseen ja toteuttamisen kannalta tarvittavaan yhteydenpitoon lahjansaajan kanssa. HeseLahjan lunastamisen jälkeen lahjansaajankin tietoja käsitellään Bonusklubin tietosuojaselosteen mukaisesti.

HeseLahjan tiedot ja kuvatiedostot poistetaan lahjanantajalta ja lahjansaajalta Bonusklubin tietosuojaselosteen mukaisesti Bonusklubin tietojen poistamisen yhteydessä. Hesburger voi kuitenkin tarvittaessa lyhentää HeseLahjoja koskevien tietojen ja kuvatiedostojen säilytysaikaa palveluita kehittäessään.

7. HeseLahjaan liitettyjen kuvien oikeudet

Lataamalla HeseLahjaan liitettävän taustakuvan asiakas vakuuttaa, että

a) hänellä on oikeudet käyttää ja luovuttaa kuvamateriaalia

b) kuvamateriaali ei ole sisällöltään lainvastainen eikä hyvien tapojen vastainen

c) kuvatiedosto ei sisällä viruksia tai muita epäpuhtaita ja tuhoavia ominaisuuksia

Asiakas vahvistaa myös, että Hesburger voi sisällyttää kuvatiedoston tai sen sisältämän osan HeseLahjaan ilman vastuu- tai maksuvelvollisuutta.

Hesburger ei ole vastuussa asiakkaidensa lähettämien kuvatiedostojen sisällöstä. Hesburger voi harkintansa mukaan milloin tahansa poistaa asiakkaiden lähettämiä kuvatiedostoja palvelimeltaan. Asiakkaan Hesburgerin palvelimelle lataamaa aineistoa pidetään ei-luottamuksellisena ja tekijänoikeuksista vapaana aineistona.

8. Peruuttamisoikeus ja peruuttamisohje

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa HeseLahjan tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta, edellyttäen että lahjansaaja ei ole vielä lunastanut HeseLahjaa. Asiakas luopuu peruuttamisoikeudestaan samalla hetkellä, kun lahjansaaja on lunastanut HeseLahjan.

Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun HeseLahja on ostettu. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan tulee ilmoittaa Hesburgerille päätöksestä peruuttaa sopimus yksiselitteisellä, pysyvällä tavalla. Asiakas voi tehdä peruuttamisilmoituksen sähköpostitse osoitteeseen bonusklubi@hesburger.fi.

Kirjallisen peruutusilmoituksen muodoksi riittää seuraava:

Vastaanottaja + yhteystiedot
Ilmoitan/Ilmoitamme (*), että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*):
Tilauspäivä (*)/Vastaanottopäivä (*)
Kuluttajan nimi (*) / Kuluttajien nimet (*)
Kuluttajan osoite (*) / Kuluttajien osoitteet (*)
Kuluttajan allekirjoitus (*) / Kuluttajien allekirjoitukset (*) (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
Päiväys

(*) Tarpeeton yliviivataan

9. Peruuttamisen vaikutukset

Jos asiakas peruuttaa tämän sopimuksen, Hesburger palauttaa asiakkaalle HeseLahjan saldon viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan. Palautus suoritetaan samalla maksutavalla kuin millä asiakas on ostanut HeseLahjan.

10. HeseLahjaa koskevat reklamaatiot

HeseLahjaa koskevat reklamaatiot voi osoittaa Hesburgerille seuraavia yhteystietoja käyttäen:

Puhelimitse:
Keskus: +358 2 4808 9000 (arkisin 8-16)
Sähköpostitse: bonusklubi@hesburger.fi

11. Muut ehdot.

Palvelun käyttämiseen ja näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Hesburger saattaa muuttaa tai päivittää HeseLahjaa tai poistaa HeseLahjan käytöstä oman harkintansa mukaan. Tämä sisältää myös lisäykset näihin käyttöehtoihin. Olennaisista sopimusmuutoksista ilmoitetaan kuitenkin asiakkaille kohtuullisessa ajassa etukäteen ennen muutosta.

Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan tästä sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluteitse. Mikäli sovintoratkaisuun ei päästä, erimielisyydet ratkaistaan asiakkaan kotipaikan toimivaltaisessa tuomioistuimessa. Asiakas voi saattaa riidan käsiteltäväksi myös Hesburgerin kotipaikan toimivaltaisessa tuomioistuimessa. Lisäksi Asiakas voi saattaa riidan kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi: Kuluttajariitalautakunta, PL 306, 00531 Helsinki, Suomi, www.kuluttajariita.fi