Muutos ei ole koskaan maistunut näin hyvältä

Kasvissyönnin lisääntyminen ja kasviproteiinituotteiden kysynnän kasvu huomattiin Hesburgerilla jo vuosia sitten.

Reagoimme kehitykseen rakennuttamalla oman kasviproteiinituotteita valmistavan tehtaan ja panostamalla omien, herkullisten kasviproteiinituotteiden kehittämiseen. Syksyllä 2019 Hesburgerin oma kasviproteiinitehdas aloitti toimintansa Kaarinassa. Tehtaassa voidaan valmistaa tuotteita erilaisista raaka-aineista, kuten härkäpapu-, herne-, soija- ja vehnäproteiinista.

Tavoitteena puolet lihatonta

Tavoitteemme on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myymistämme tuotteista on lihattomia. Tavoite koskee lihattomien tuotteiden kappalemääräistä osuutta kaikista myydyistä suolaisista vakiovalikoiman tuotteista ranskanperunoita lukuun ottamatta. Lähtötilanteessa vuonna 2019 lihattomien tuotteiden osuus oli kuutisen prosenttia. Tavoitteen etenemistä voi seurata Hesburgerin verkkosivuilla.

Viime kädessä tavoitteen toteutuminen riippuu asiakkaidemme valinnoista. Tavoitteenamme on tehdä niin hyviä kasvistuotteita, että kasvisvalinnan tekeminen on helppoa.

VEKE®-tuotteita omalta tehtaalta

Muutama kuukausi kasviproteiinitehtaan käynnistämisen jälkeen joulukuussa 2019 toimme markkinoille ensimmäisen hampurilaisen, jonka täytteenä oli oman kasviproteiinitehtaamme tuote. Sittemmin VEKE®-soijakasvishampurilainen on saanut seurakseen myös VEKE®-juustokasvishampurilaisen, jonka lihan tapainen kasviproteiinipivi on maailmanluokan taidonnäyte tuotekehitykseltämme. Myös Hesburgerin suositut soijatikut ovat oman tehtaan tuotantoa. Vuoteen 2030 tähtäävän tavoitteen etenemistä tukee se, että maukkaiden majoneesiemme valikoimaan kuuluu kaksi kananmunatonta ja maidotonta majoneesia: VEKE®-chilimajoneesi ja VEKE®-majoneesi naturel.

Ja lisää kasvisherkkuja on tulossa, sillä jatkamme kasviproteiinituotteiden kehittämistä omassa tehtaassamme. Muutos ei ole koskaan maistunut näin hyvältä!

Katso tästä kaikki Hesburgerin vakiovalikoiman kasvistuotteet.

Katso video: 
Panostamme kasvistuotteisiin

Tämä sivu on päivitetty 11.3.2021. 

"Tavoitteemme on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myymistämme tuotteista on lihattomia."

Hesburger