Kouluttaminen

Hesburger on dynaaminen, nuorekas ja vastuullinen työnantaja, joka tarjoaa monipuoliset kehitys- ja kasvumahdollisuudet henkilöstölleen.

Laadukkaan työn perusta on ammattitaitoinen henkilökunta. Jokainen Hesburgerin uusi työntekijä pääsee mukaan harjoitteluohjelmaan. Harjoitteluajan puitteissa työntekijälle opetetaan ravintolatyöntekijän työtehtävät. Työntekijä ja esihenkilö seuraavat oppimista henkilökohtaisen perehdytyssuunnitelman avulla. 

Ketjun ensimmäinen verkkokoulutus harjoittelijalle on hampurilaistyöntekijän verkkokoulutus. Koulutuksen suorittamalla uusi työntekijä saa työssään tarvitsemansa perustiedot Hesburgerin toimintaperiaatteista ja työstä hampurilaisravintolassa. Vaikka harjoitteluaika jatkuu, suoritetun koulutuksen jälkeen harjoittelijan palkka nousee työntekijän palkkaukseen.

Uralla eteenpäin

Yksi tärkeimmistä kouluttautumisen väylistä on esihenkilökoulutus, jonka suoritettuaan työntekijä voi hakeutua esihenkilötehtäviin pohjakoulutuksesta riippumatta. Vuonna 2019 koulutustarjontaa täydennettiin henkilökunnan toiveiden mukaisesti uudella ravintolapäälliköille tarkoitetulla koulutuksella. Kannustamme myös ammattitutkinnon suorittamiseen oppisopimuksella. Työsuojeluvaltuutetut suorittavat työsuojelun verkkokoulutuksen.

Kouluttaminen osa on tärkeä osa vastuullisuusohjelmaa:

  • Henkilöstön koulutusohjelmaa kehitetään ja varmistetaan, että halukkaat pääsevät heille sopiviin koulutuksiin. Tavoitteen toteutumista mitataan Hesburgerin tarjoamien koulutusten suorittaneiden työntekijöiden määrällä.
  • Koulutusvideoita päivitetään jatkuvasti.
  • Työvuorosuunnittelujärjestelmän toiminto ehdottaa työntekijälle koulutuksia. Toiminnon uskotaan parantavan sopivien koulutusten ja työntekijöiden kohtaamista.

Koulutuksia suorittaneiden määrät

  • Hygieniapassi
    2014: 220
    2015: 188
    2016: 252
    2017: 203
    2018: 228
    2019: 300
    2020: 303
    2021: 96
  • Kouluttajakurssi
    2014: 117
    2015: 108
    2016: 137
    2017: 184
    2018: 187
    2019: 333
    2020: 182
    2021: 119
  • Asiakaspalvelukoulutus
    2014: -
    2015: 624
    2016: 557
    2017: 326
    2018: 167
    2019: 218
    2020: 40
  • Oppisopimuskoulutukseen osallistuneet heseläiset
    2014: -
    2015: 47
    2016: 57
    2017: 29
    2018: -
    2019: 63
    2020: 56
  • Iloisen Palvelun Ammattilainen (IPA5-tentti)
    2014: 3
    2015: 4
    2016: 2
    2017: 10
    2018: 15
    2019: 17
    2020: 18
  • Vuoropäällikkökoulutus 1
    2014: 185
    2015: 220
    2016: 216
    2017: 231
    2018: 243
    2019: 311
    2020: 100
    2021: 88
  • Vuoropäällikkökoulutus 2
    2014: 121
    2015: 115
    2016: 158
    2017: 135
    2018: 97
    2019: 209
    2020: 99
    2021: 60
  • Vuoropäällikkökoulutus 3
    2014: 227
    2015: 175
    2016: 177
    2017: 160
    2018: 226
    2019: 145
    2020: 85
    2021: 25
  • Ravintolapäällikkökoulutus 1 /Työsuhdeasiakoulutus
    2014: -
    2015: 71
    2016: 73
    2017: 96
    2018: 63
    2019: 93
    2020: 44
  • Ravintolapäällikkökoulutus 2
    2019: 214
    2020: 21
    2021: 36

Vuosina 2020-2021 järjestettyjen koulutusten määrään on vaikuttanut koronapandemia, jonka aiheuttamien kokoontumisrajoitusten takia koulutuksia on jouduttu siirtämään.

 

"Koulutus henkilökunnalle Hesburgerin yritysvastuusta olisi hyvä, erityisesti ympäristövastuullisuutta painottaen.”

Poimittu sidosryhmäkyselystä