Haastattelu: Tuotekehityspäällikkö Eeva Mäki

Hesburgerin tuotekehityksen punainen lanka on hyvä maku. Sen lisäksi meidän täytyy huomioida lukuisia muita tekijöitä, jotka vaikuttavat tuotekehitykseen ja raaka-aineiden hankintaan. Laajan kohderyhmän, kustannusten, allergeenien ja keittiön laitekannan lisäksi esimerkiksi tuotteen alkuperä ja sen ilmastovaikutus ovat vahvasti esillä työssämme.

Olemme viime vuosina pyrkineet lisäämään entisestään kotimaisten raaka-aineiden käyttöä Suomen Hesburger-ravintoloissa. Esimerkiksi kaikki maitotuotteet ja Smoothie-marjat ovat olleet jo pitkään täysin kotimaisia. Teemme jatkuvasti tuotekehitystä kotimaisten yritysten kanssa lisätäksemme kotimaisten raaka-aineiden käyttöä myös tulevaisuudessa.

Pakkausten osalta tavoitteenamme on vähentää muovin käyttöä ja jatkaa pakkausten kehittämistä koko ajan ekologisemmiksi. Jo nyt käytämme esimerkiksi biohajoavia käärepapereita ja paperista pilliä. Vuonna 2019 otimme käyttöön Kotkamillsin valmistamasta kotimaisesta muovittomasta kartongista valmistetut nugetti-, salaatti- ja tortillakotelot. Parhaillaan testaamme ravintolakäytössä erilaisia muovittomia aterimia.

Tämä sivu on päivitetty 29.3.2021.