Haastattelu: Tuotekehityspäällikkö Eeva Mäki

Hesburgerin tuotekehityksen punainen lanka on hyvä maku. Sen lisäksi meidän täytyy huomioida lukuisia muita tekijöitä, jotka vaikuttavat tuotekehitykseen ja raaka-aineiden hankintaan. Laajan kohderyhmän, kustannusten, allergeenien ja keittiön laitekannan lisäksi esimerkiksi tuotteen alkuperä ja sen ilmastovaikutus ovat vahvasti esillä työssämme.

Olemme viime vuosina pyrkineet lisäämään entisestään kotimaisten raaka-aineiden käyttöä Suomen Hesburger-ravintoloissa. Esimerkiksi kaikki maitotuotteet, iso hampurilaispihvi ja Smoothie-marjat ovat kotimaisia.

Pakkausten osalta tavoitteenamme on vähentää muovin käyttöä ja jatkaa pakkausten kehittämistä koko ajan ekologisemmiksi. Jo nyt käytämme esimerkiksi biohajoavia käärepapereita ja paperiset pakkauspussit ja -kassit valmistetaan kierrätyspaperista. Vuonna 2019 otimme käyttöön Kotkamillsin valmistamasta kotimaisesta muovittomasta kartongista valmistetut nugetti-, salaatti- ja tortillakotelot.

Tämä sivu on viimeksi päivitetty 6.2.2020.