03.04.2014

Ensimmäinen ravintola Turkkiin

Uuden aluevaltauksen myötä Hesburgerin hampurilaisia voi nyt nauttia myös Alanyassa.

Suomen ja Baltian maiden suurin hampurilaisravintolaketju Hesburger laajentaa markkinoitaan Euroopassa. Tuorein uusi ravintola avattiin Turkin Alanyaan 1.4.2014. Ravintola työllistää yli 20 työntekijää.

"Turkki on meille täysin uusi markkina-alue. Tämä on mielenkiintoinen mahdollisuus kasvattaa markkinaamme, ja on kutkuttavaa nähdä, miten onnistumme siinä", sanoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

Ruokalistalla myös kaksi uutta paikallista hampurilaista Turkin Alanya oli ravintolan sijoituspaikkana strateginen valinta.

"Alanya on juuri oikean kokoinen kaupunki ja sinne saapuu turisteja kaikkialta maailmasta. Tavoitteenamme on hankkia uusia asiakkaita paikallisista ja palvella tietysti myös turisteja. Tarjoamme heille maistuvia ja laadukkaita Hesburger-hampurilaisia ja ruokalistalta löytyy myös turkkilaisen keittiön erikoisuuksia", Vuoti jatkaa.

Alanyan Hesburgerin normaalia ruokalistaa täydentääkin kaksi uutta hampurilaista: Köfte Hesburger ja Köfte-juustohampurilainen.

Avajaisissa merkittäviä vieraita

Alanyan ravintolan avasi Suomen Turkin-suurlähettiläs Nina Vasunlahti.

"Ravintolan sijainti on mahtava! Se on suoraan Alanyan pääkadun varrella. Alanya on suomalaisten turistien suosituin lomakohde. Olen varma, että asiakkaita tulee riittämään", hehkutti Vasunlahti avajaispuheessaan.

Myös Turkin Suomen-kunniakonsuli Kuddusi Müftüoğlu vieraili toivottamassa onnea uudelle Hesburgerille. Alanyan Hesburger sijaitsee osoitteessa Şekerhane Mh. Atatürk Cd. Nr.5.

Lisätietoja:
Jari Vuoti, varatoimitusjohtaja