31.08.2015

Hesburger avasi ravintolan Kiovaan

Kauppakeskusmiljöössä sijaitseva ravintola hyödyntää paikallisia raaka-aineita. Markkina-asetelma Ukrainassa näyttää lupaavalta ja syksyn aikana maahan avataan toinenkin Hesburger-ravintola.

Perjantaina Kiovassa vietettiin uuden Hesburger-ravintolan avajaisia. Hesburger Kiova Novus sijaitsee Osokorkin kaupunginosassa Novus-nimisessä kauppakeskuksessa. Ravintolaan on investoitu kaikkiaan noin 300 000 euroa ja se työllistää parisenkymmentä henkeä. Ravintolassa on 72 asiakaspaikkaa ja leikkialue lapsille. Ruokalista koostuu Hesburgerin tuotevalikoiman peruspalikoista: hampurilaisaterioista, tortilloista, välipaloista ja jälkiruoista.

– Pyrimme käyttämään paikallisia raaka-aineita ja tavarantoimittajia. Hesburgerin kastikkeet, jotka valmistetaan Kaarinan tuotantolaitoksellamme ja jotka ovat olennainen osa tuotteidemme makua, viedään Ukrainaan Suomesta, kertoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

Toinenkin ravintola valmisteilla

Ravintolan toiminta on alkanut myynnin kannalta lupaavasti. Toistaiseksi Ukrainan pikaruokamarkkina on melko vähän kilpailtu.

– Myynti on lähtenyt hienosti käyntiin ja henkilökunta on omaksunut Hesburgerin konseptin. Ukraina on mielenkiintoinen ja haastava markkina, jossa aiomme myös laajentaa toimintaamme. Olemme avaamassa sinne toisen ravintolan vielä tulevan syksyn aikana, Vuoti sanoo.

– Olen hyvin iloinen, että Hesburger on avannut ravintolan Ukrainaan. Maa tarvitse investointeja kehittyäkseen, ja on hienoa nähdä, että ulkomaiset investoijat tulevat Ukrainaan, toteaa avajaisiin osallistunut lähetystöneuvos Jussi Soini Suomen Kiovan suurlähetystöstä.

Avauksen myötä Hesburgerin ravintoloiden määrä nousee 432:een. Hesburger-ravintoloita on nyt Suomen (277) lisäksi Latviassa (42), Liettuassa (41), Virossa (35), Venäjällä (31), Saksassa (3), Turkissa (1), Kazakstanissa (1) ja Ukrainassa (1).

Viestintäpäällikkö Heini Santos, Burger-In Oy

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä eri maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Turkista, Kazakstanista ja Ukrainasta. Hesburger-ketjussa työskentelee yli 6 100 henkilöä ja ketjun verollinen myynti Suomessa vuonna 2014 oli 199 M€ ja ulkomailla 60 M€.