04.04.2024

Turun keskustaan uusi HeseKebab-ravintola - Berliiniläistyylistä döneriä saa nyt myös HeseKebabista

Döner HeseKebab ja Gyros -ravintola avasi tänään ovensa Turun keskustan Hansakorttelissa.

Vaikka kyseessä on uusi konsepti Hesburgerilla, niin Hesen kebab-tuotteita on myyty jo 80-luvulta saakka. Ensimmäisen kerran pitakebabia myytiin Puutorin Hesburgerilla Turussa.

”Hese on lähtöisin Turusta, joten on luonnollista avata myös Döner HeseKebab ja Gyros -ravintola kaupungin ytimessä”, Döner Hesekebab ja Gyroksen kehityspäällikkö Tatu Alho (kuvassa) sanoo.

Uusi ravintola työllistää 15 työntekijää ja sieltä löytyy 18 asiakaspaikkaa.

Kreikan suosituinta pikaruokaa

Kebabin suosion nousu on huomattu myös Hesburgerilla. Aikaisemmin Döner HeseKebab ja Gyros -ravintola on avattu Salon Kivihoviin toukokuussa 2023. Listalta löytyy naudanliha-, kana- ja kasvisannoksia.

”Salon Kivihovin ravintolasta olemme saaneet hyvää palautetta. Olemme kehittäneet koko ajan tuotteitamme asiakaspalautteiden pohjalta”, Tatu Alho sanoo.

Kebab-annoksien lisäksi myös uudet gyros-tuotteet ovat maistuneet asiakkaille.

”Gyros on Kreikan suosituinta pikaruokaa. Autenttista gyrosta saa Suomesta vain harvasta paikasta. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä siihen, että enää ei tarvitse lähteä Kreikkaan nauttimaan gyros-tuotteita.”

Berliinin tyylillä

Hansakorttelin ravintolan avauksen myötä uutena tuotteena Döner HeseKebab ja Gyroksen valikoimiin tulee berliiniläistyylinen dönerkebab.

Ravintoloiden kebablihassa on 97 prosenttia naudanlihaa ja loput kolme prosenttia on mausteita.

”Tämän huomaa maussa. Kyseessä on ihan premium-tuote. Dönerleivän kansien välissä on naudanlihan lisäksi mm. pikkelöityä punakaalia, aitoa fetaa ja reilusti kastikkeita”, Tatu Alho tunnelmoi.

”Kehitämme koko ajan HeseKebab-konseptia. Olemme saaneet myös kotiinkuljetuspalvelu Foodoran mukaan toimintaamme. Kotiinkuljetuspalvelut lähtevät käyntiin noin kahden viikon kuluttua Döner HeseKebab ja Gyros Turku Hansakorttelin ravintolassa. Uskon, että muun muassa näiden toimenpiteiden ansiosta homma lähtee lentoon. Suomessa tuntuu selvästi olevan kebab-buumi päällä”, Tatu Alho hymyilee.

Döner HeseKebab ja Gyros Turku Hansakorttelin aukioloajat:

Ma-pe 10-30-20.30
La 10.30-19
Su 11-18.30

Döner HeseKebab ja Gyros -ravintolat Suomessa:

HeseKebab ja Gyros Salo Suomusjärvi Kivihovi
HeseKebab ja Gyros Turku Hansakortteli