21.06.2017

Hesburger valmistaa hampurilaisia aurinkoenergialla

Hesburger valmistaa hampurilaisia nyt myös aurinkosähköllä. Auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta on aurinkosähköpaneelien avulla mahdollista valmistaa keskimäärin 30 hampurilaista tunnissa yhdessä ravintolassa. Paneeleita on asennettu ja tullaan asentamaan uusiin sekä olemassa oleviin ravintolarakennuksiin. Tällä hetkellä aurinkosähköllä valmistettuja hampurilaisia voi ostaa seitsemästä eri Hesburger-ravintolasta.

Aurinkosähköä käyttävistä ravintoloista löytyvät myös näytöt, jotka kertovat, kuinka monta hampurilaista ravintolassa valmistetaan päivän tai koko vuoden aikana aurinkoenergian avulla.

– Haluamme näyttää suuntaa koko pikaruoka-alalle uusiutuvan energian käytössä ja uskomme, että myös asiakkaamme arvostavat asioita, joita teemme ympäristön hyväksi. Aikaisemmin tänä vuonna 115 Hesburger-ravintolaa siirtyi käyttämään tuulisähköä. Käytämme ravintoloissamme aurinkoenergian ja tuulivoiman lisäksi myös maalämpöä, kertoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

Aurinkohampurilaisia valmistavat ravintolat:

Hesburger Helsinki Käpylä

Hesburger Helsinki Konala Drive-in

Hesburger Säkylä

Hesburger Hyvinkää Kalevankatu Drive-in

Hesburger Turku Moikoinen

Hesburger Mikkeli

Hesburger Siikalatva Pulkkila

Viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen
petteri.pohjonen@hesburger.fi

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Hesburgerilla on Suomessa ravintoloita 270 ja ulkomailla 175. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2016 verollinen myynti Suomessa oli 211 M€ ja ulkomailla 73,5 M€.

Petteri Pohjonen, puh: 040 761 3201