16.03.2020

Punaisen Ristin Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustus Hesburgerille

Suomen Punainen Risti jakaa vuosittain Rasisminvastaisella viikolla 16.–22.3.2020 tunnustuksen yhteisöille, yrityksille ja yksittäisille henkilöille, jotka ovat toiminnallaan edistäneet ihmisten yhdenvertaista kohtelua suomalaisessa yhteiskunnassa.

Punaisen Ristin Varsinais-Suomen piiri myöntää vuoden 2020 Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustuksen ravintolaketju Hesburgerille. Tunnustuksen taustalla on pitkäjänteinen työ yhdenvertaisuuden edistämiseksi. Hesburgerilla koulutusta ja kokemusta tärkeämpää on asenne sekä halu työskennellä asiakaspalvelussa ja oppia ja kehittyä.

Hesburger kouluttaa työntekijänsä tehtävään ja työssä tarvittavaan kieleen.

- Haluamme antaa tämän tunnustuksen Hesburgerille, koska toivomme heidän esimerkkinsä innostavan myös muita työnantajia rekrytoimaan henkilöitä ennakkoluulottomasti ja yhdenvertaisuutta edistäen, kuvaa SPR Varsinais-Suomen piirin toiminnanjohtaja Pauli Heikkinen (kuvassa vasemmalla)

- Työn löytäminen ja työyhteisöön kuuluminen edistävät selvästi myös maahanmuuttajien kotoutumista, jatkaa Heikkinen.

Rooli vastuullisena työnantajana

- Vastuullisena työnantajana Hesburgerilla on tärkeä rooli yhteiskunnassa. Ravintoloissamme työskentelee tuhansia henkilöitä ja monelle olemme ensimmäinen työpaikka. Annamme säännöllisesti työmahdollisuuksia myös niille, joille niitä on usein vähemmän tarjolla – esimerkiksi alaikäisille ja maahanmuuttajille. Olemme havainneet, että näillä tavoilla saamme motivoituneita ja sitoutuneita työntekijöitä, kertoo Hesburgerin henkilöstöpäällikkö Kirsi-Maria Nikander (kuvassa keskellä).

- Mietimme jatkuvasti, mitä työntekijämme meiltä toivovat. Nuorille ja opiskelijoille tarjoamme työssäoppimis- ja oppisopimuspaikkoja joustavilla aikatauluilla. Maahanmuuttajien työllistymistä edistää esimerkiksi se, että työasun päähineeksi voi valita huivin ja työn ohessa on mahdollista saada suomen kielen tukiopetusta, Nikander toteaa.

Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustus luovutetaan maanantaina 16.3. klo 13.30 Antintalon Hesburger-ravintolassa, Eerikinkatu 15, Turku.

Rasisminvastainen viikko rakentuu YK:n yleiskokouksen vuonna 1966 julistaman Rasisminvastaisen päivän ympärille, jota vietetään kaikissa YK:n jäsenmaissa 21.3.

SPR Varsinais-Suomen piiri, toiminnanjohtaja Pauli Heikkinen, p. 040 770 9341
SPR Varsinais-Suomen piiri, monikulttuurisuustoiminnan kehittäjä Kaisa Rajalaakso, p. 0400 541033
Hesburger, viestintäpäällikkö Heini Santos, p. 050 310 3054

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun ravintoloissa työskentelee yli 7 900 henkilöä. Vuoden 2019 verollinen myynti Suomessa oli 236 miljoonaa euroa ja ulkomailla 111 miljoonaa euroa.

www.hesburger.fi

Viestintäpäällikkö Heini Santos, p. 050 310 3054