19.01.2016

Kotimaiseen porsaanfilepihviin siirtyminen

Hesburger päätti viime syyskuussa siirtyä käyttämään Ruisfilehampurilaisessa kotimaista porsaanfilepihviä. Päätöksen jälkeen Hesburger on tilannut ainoastaan kotimaista alkuperää olevia porsaanfilepihvejä.

Siirtymispäätöksen jälkeen Hesburgerin keskusvarastolle on toimitettu vain kotimaisia porsaanfilepihvejä. Sekä keskusvarasto että ravintolat käyttävät ensin loppuun ennen siirtymispäätöstä tilatut porsaanfilepihvit.

Hesburger-ravintolat tilaavat raaka-aineita keskusvarastolta oman tarpeensa mukaisesti. Yksittäisen ravintolan tarkkaa siirtymisaikaa on mahdotonta kertoa etukäteen, sillä Ruisfilehampurilaisen menekki vaikuttaa siihen, milloin kukin ravintola siirtyy käyttämään kotimaisia porsaanfilepihvejä.

Kotimainen käytössä suurimmassa osassa ravintoloita

Jokaiseen Suomen Hesburger-ravintolaan on jo toimitettu kotimaista alkuperää olevia porsaanfilepihvejä. Suurimmassa osassa ravintoloita ne ovat myös jo myynnissä. Viimeisimmän tiedon voi tarkistaa kysymällä kyseisestä ravintolasta.

Kun meillä on täysi varmuus, että kaikissa ravintoloissamme on vain kotimaista porsaanfilepihviä, päivitämme Hesburgerin verkkosivuille porsaanfilepihvin alkuperämaaksi Suomen.

Viestintäpäällikkö Heini Santos
heini.santos@hesburger.fi
p. 050 310 3054

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta ja Ukrainasta. Hesburger-ketjussa työskentelee yli 6 700 henkilöä ja ketjun verollinen myynti Suomessa vuonna 2015 oli 203 M€ ja ulkomailla 67 M€.