09.01.2019

Hesburgerin myynti kasvoi 7 prosenttia

Koko Hesburger-ketjun verollinen myynti vuonna 2018 oli yli 324 miljoonaa euroa. Kasvua vuoteen 2017 nähden oli 7 prosenttia. Hesburger-ravintoloissa asioi päivittäin noin 180 000 asiakasta.

Suomessa Hesburger-ketjun verollinen myynti viime vuonna oli yhteensä 227 miljoonaa euroa, 4 prosenttia edellisvuotta enemmän.

– Suunnitelmissamme on avata tänä vuonna 30 ravintolaa, joista noin puolet ulkomailla. Tällä vauhdilla maailmassa on siis loppuvuodesta noin 500 Hesburger-ravintolaa, toteaa Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

– Henkilökuntamme palvelee päivittäin valtavan määrän asiakkaita. Onnistuneet palvelutapahtumat ovat kasvun avain: Hesburger valittiin viime vuonna arvostetuimmaksi pikaruokabrändiksi Suomessa, Vuoti jatkaa.

Uusien ravintoloiden lisäksi Hesburger investoi paljon tuotekehitykseen. Suurin yksittäinen investointi on tulevan kesän aikana Kaarinaan valmistuva kasviproteiinitehdas. Tehtaaseen satsataan yli 10 miljoonaa euroa.

Ulkomailla myynti lähes 100 miljoonaa

Ulkomailla Hesburgerin verollinen myynti vuonna 2018 oli yhteensä 98 miljoonaa euroa, mikä tarkoittaa 13 prosentin kasvua.

– Ulkomaiden kasvun vetojuhtina olivat Latvia ja Liettua. Latviassa myynti kasvoi 16 prosenttia ja Liettuassa peräti 24 prosenttia. Panostamme lähivuosina erityisesti Bulgarian liiketoimintamme kasvattamiseen. Sen tueksi avaamme tässä kuussa oman logistiikkakeskuksen Bulgariaan, kertoo Hesburgerin operatiivinen johtaja Vesa Viitanen.

– Hesburger-sovellus on Suomen lisäksi käytössä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Sen merkitys kaupankäynnissä ja markkinoinnin välineenä kasvaa edelleen, Viitanen sanoo.

Hesburgerilla on tällä hetkellä Suomessa 271 ja ulkomailla 205 ravintolaa.

Viestintäpäällikkö Heini Santos

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2018 verollinen myynti Suomessa oli 227 miljoonaa euroa ja ulkomailla 98 miljoonaa euroa.

www.hesburger.fi

Viestintäpäällikkö Heini Santos, p. 050 310 3054