31.05.2016

Hesburger-sovellus tuo ravintolan jokaisen taskuun

Tilaa, maksa ja nouda. Tänään julkaistu Hesburger-sovellus tekee hampurilaisen ostamisesta helppoa.

Suurin Hesburger-sovelluksen tuoma mullistus on mobiilitilaus. Hampurilaisen voi tilata ja maksaa vaikka työpaikalla tai kotisohvalla ja noutaa ravintolasta haluamanaan ajankohtana.

– Sovellus on Hesburgerille valtava digiloikka. Pikaruoka-alalla sijainnilla on keskeinen merkitys ja nyt me voimme aina olla lähin ravintola, kun olemme asiakkaan taskussa. Samalla asiakas voi karsia lompakostaan taas yhden kortin, kun Bonusklubikin on puhelimessa, sanoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

– Olemme aidosti kiinnostuneita asiakkaidemme tarpeista ja haluamme palvella heitä yhä nopeammin ja näppärämmin. Huolellisen kehitystyön tuloksena meillä on nyt virtaviivainen Hesburger-sovellus.

Bonusklubi, tuotetiedot ja navigointi ravintolaan

Hesburgerin 350 000 bonusklubilaiselle sovellus toimii Bonuskorttina. Sieltä löytyvät niin bonustilin tiedot kuin tarjouskupongitkin.

– Sovellusta voi käyttää rekisteröitymättä, mutta rekisteröitynyt käyttäjä saa siitä irti enemmän: hän voi lähettää tilauksensa ravintolaan ja maksaa sen etukäteen, hallinnoida omaa kanta-asiakastiliään ja käytössä on enemmän kuponkeja, Vuoti luettelee.

Sovellus osoittaa käyttäjälleen lähimmän Hesburgerin ja tarvittaessa opastaa hänet perille. Myös ravintolakohtaiset hinnat sekä tuotteiden ravintoarvot ja tuoteselosteet löytyvät sovelluksesta.

”Asiakas toivoo relevanttia palvelua”

Sovelluksen kehittämiseen ja toteuttamiseen osallistui useita eri kumppaneita. Prosessin punainen lanka oli asiakkaiden äänen kuunteleminen.

– Lähestyimme projektia alusta asti Hesburgerin asiakkaille tuotettavan arvon näkökulmasta. Järjestimme useita työpajoja ja haastatteluja, joista saimme arvokasta tietoa asiakkaiden toiveista ja varmistuksen sille, että kehitystyössä tehtiin oikeita ratkaisuja. Kautta linjan hallitseva trendi on se, että ihmiset haluavat yksilöllistä ja juuri heille relevanttia palvelua. Tämän osalta Hesburgerilla ollaan hyvissä asemissa ja tulevaisuus on täynnä mahdollisuuksia, povaa Business Creative Janne Passi palvelumuotoilutoimisto Passi&Ripatista.

– Hesburger-sovellus julkaistaan juuri oikeaan aikaan nyt, kun erityisesti ruokaan liittyvät mobiilisovellukset ovat yleistyneet ja ihmiset ovat tottuneet niitä käyttämään. Vahva bonusklubilaisten kanta ja kattava oma ravintolaverkosto antavat Hesburgerille etulyöntiaseman, sanoo Head of Digital Matias Mero mainostoimisto Satumaa Family Businessistä.

Sovelluksen tekninen toteuttaja Vincit korostaa, että kyseessä on mittava projekti.

– Suomalaisilta ravintolaketjuilta ei vastaavaa panostusta mobiilikäyttöön ole ennen nähty ja maailmanlaajuisestikin sovellus on alansa ehdotonta kärkeä, toteaa Juha Riippi Vincitiltä.

Hesburger-sovellus toimii Android- ja iPhone-älypuhelimilla ja se on saatavilla Google Playsta 31.5.2016 alkaen ja App Storesta lähipäivinä.

 

Lisätiedot:

Varatoimitusjohtaja Jari Vuoti, Hesburger, p. 0400 482 352, jari.vuoti@hesburger.fi
Business Creative Janne Passi, Passi&Ripatti, 040 555 2477, janne.passi@passiripatti.fi
Head of Digital Matias Mero, Satumaa Family Business, p. 0400 504 701, matias.mero@sfbagency.com
Juha Riippi, Vincit, p. 040 838 8006, juha.riippi@vincit.fi

 

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta ja Ukrainasta. Hesburger-ketjussa työskentelee yli 6 700 henkilöä ja ketjun verollinen myynti Suomessa vuonna 2015 oli 203 M€ ja ulkomailla 67 M€.

www.hesburger.fi/sovellus

MEDIAN YHTEYDENOTOT JA KUVAUSLUVAT

Viestintäpäällikkö Heini Santos, puh 050 310 3054