30.01.2024

Hesburgerin kansainväliseksi vastuullisuuspäälliköksi on nimetty Eeva Mäki

Hesburgerille on perustettu uusi kansainvälinen toimenkuva vastuullisuuden ja kestävän kehityksen asioihin liittyen.

Tehtävään siirtyy Hesburgerin tuotekehityspäällikön tehtävissä noin 13 vuoden ajan toiminut Eeva Mäki. Uudessa toimenkuvassa Eeva vastaa Hesburgerin kaikkien toimintamaiden pakkaus-, ympäristö- ja vastuullisuusasioista. Eeva toimii tehtävässään uuden lakisääteisen EU:n kestävyysraportointidirektiiviin perustuvan CSRD kestävyysraportointi työryhmän projektipäällikkönä sekä vastaa uusien pakkausten hankinnoista ja testauksesta yhteistyössä oston, tuotekehityksen ja markkinoinnin kanssa.

”Hesburgerilla on tehty pitkään työtä mm. kierrätyksen, energiatehokkuuden ja hiilijalanjäljen hyvityksen parissa. On hienoa päästä jatkamaan projektejamme”, Hesburgerin kansainvälinen vastuullisuuspäällikkö Eeva Mäki kertoo.

”Olen kiitollinen mahdollisuudesta päästä vaikuttamaan Hesburgerin kestävän kehityksen hankkeisiin, joista yritys voi parhaimmillaan luoda merkittävää kilpailuetua ympäristön kestävyyden huomioiden. Haluamme olla pikaruoka-alan vastuullisin toimija”, Mäki kommentoi.

”Hesburger on käynnistämässä tänä vuonna EU:n vastuullisuusraportointiin liittyvän työryhmän. Eevan pitkä tuotekehitystausta edesauttaa toimimaan tiiviissä yhteistyössä Hesburgerin sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa. Hienoa, että tämän projektin vetäjänä on pitkäaikainen ja kokenut heseläinen”, Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela kommentoi.