29.03.2022

Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela: ”Teemme kaikkemme, että saamme ravintoloiden ovet suljettua mahdollisimman pian Venäjällä.”

”Hesburger sulkee ravintolansa Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Olemme saaneet vasta ensimmäisen Hesburgerin suljettua. Alkuperäistä hitaampi aikataulu on johtunut siitä, että meidän on ollut huomioitava paikallisen henkilökunnan turvallisuus, jos suljemme ravintolat ilman neuvottelua. Olemme seuranneet myös huolestuneena keskustelua kansallistamisesta”, Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela kertoo.

Hesburgerin hidas poistuminen Venäjältä on synnyttänyt keskustelua sosiaalisessa mediassa.

”Ymmärrämme todella hyvin, että hidas poistuminen Venäjän ja Valko-Venäjän markkinoilta on aiheuttanut keskustelua. Ravintolat on saatava kiinni. Teemme kaikkemme, että saamme ravintoloiden ovet suljettua mahdollisimman pian Venäjällä. Tavoitteena on saada kaikki ravintolat kiinni Venäjällä ja Valko-Venäjällä kesällä”, Kari Salmela kommentoi.

Hesburgerilla on tällä hetkellä 38 ravintolaa Venäjällä ja neljä ravintolaa Valko-Venäjällä.

Hesburger Ukrainan tilanne

Hesburgerilla on myös seitsemän ravintolaa Ukrainassa. Kaikki ravintolat sijaitsevat Kiovassa.

”Tietojemme mukaan kaikki ukrainalaiset työntekijämme ovat elossa. Toistaiseksi ravintolamme ovat suljettuina Ukrainassa, mutta maksamme kaikille paikallisille työntekijöille edelleen täyden palkan. Rohkeat työntekijät ovat myös palanneet vapaaehtoisesti töihin valmistamaan suljetuissa ravintoloissa ruokaa paikallisille asukkaille. Ruokaa on jaettu ilmaiseksi mm. hoitokoteihin, orpokoteihin, avustustyöntekijöille ja muille kaupunkilaisille. Tällä hetkellä taistelujen vuoksi ruoan jakaminen on keskeytetty, mutta paikalliset työntekijämme haluavat jatkaa ruoan valmistamista ja jakamista, kun taistelut taukoavat”, Salmela kertoo.

”Ihailemme kaikkien ukrainalaisten rohkeutta äärimmäisessä tilanteessa. Ajatuksemme ovat ukrainalaisten puolella ja toivomme sydämen pohjasta, että rauha saataisiin takaisin maahan”, kertoo Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela.