19.12.2023

Liikenneasema Salo-Kivihovi palvelee sähköautoilijoita suurteholatauksella

Hesburgerin ja Nesteen yhteistyö asemaverkoston osalta laajeni tämän vuoden toukokuussa, kun Salo-Kivihovin liikenneasemalla avattiin Nesteen polttonesteiden jakelu. Nyt liikenneasemalta löytyy myös sähköautoilijoille suuritehoiset, laajan jänniteskaalan laturit. Sisäkaupan ja ravintoloiden palveluista vastaa Hesburger. Liikepaikalla toimii myös apteekki.

Latausta jopa 300 kW teholla

Salo-Kivihovin Neste MY Uusiutuva Lataus -suurteholatausasemalla on kokonaistehoa 600 kW ja latauspistokkeita löytyy kuudelle sähköautolle. Suurteholaturit mahdollistavat sähköauton latauksen jopa yli 300 kW teholla, mikäli auto vain pystyy ottamaan näin tehokasta latausta vastaan. Ruuhka-aikoinakin matka taittuu lataustaukoineen sujuvasti ja pitkiä jonotusaikoja latauspisteissä välttäen suuren tehon ja kuuden latauspistokkeen ansiosta. Suomessa Neste MY Uusiutuva Lataus -pisteessä asioinnin voi maksaa helposti kortilla, Neste-äpillä, Neste-kortilla tai esimerkiksi Apple Pay -sovelluksella.

- Haluamme edistää vihreää liikkumista maanteillä. Kivihovin liikenneaseman sähköautoilevat asiakkaat saavat nyt entistä parempaa palvelua, kun matka taittuu sujuvasti nopean lataamisen ansiosta. Latauksen aikana voi ladata myös omat akut liikenneaseman Hesburgerissa, HeseKebab & Gyros -ravintolassa tai buffet-lounaalla, sanoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

- Nesteen tavoitteena on rakentaa pääteiden varsilla sähköautoilijoita kattavasti palveleva suurteholatausverkosto. Sähköistyminen on osa keinovalikoimaa, jolla torjumme ilmastonmuutosta. Olemme kiinnittäneet Neste MY Uusiutuva Lataus -suurteholatauksen kehityksessä paljon huomiota hyvään asiakaskokemukseen ja olen iloinen, että palvelumme on nyt tarjolla myös Salo Kivihovin liikenneaseman asiakkaille, sanoo Nesteen Marketing & Services -liiketoimintayksikön strategiajohtaja Pekka Vikström.

Kuva Katja Malmivirta Hesburger