11.04.2022

Hesburger sulkee omien ravintoloidensa ovet Venäjällä huhtikuussa

Hesburger on ilmoittanut lopettavansa toimintansa Venäjällä maaliskuun alussa. Hesburgerin kaikkien omien ravintoloiden ovet sulkeutuvat Venäjällä huhtikuun puolivälin ja huhtikuun viimeisen päivän välisenä aikana. Paikallisille yrittäjille on lähtenyt myös purkuilmoitus, jossa heille on ilmoitettu, että ravintoloiden ovet on suljettava välittömästi.

Ravintoloiden sulkemisaikataulua ovat hidastaneet huoli henkilökunnan turvallisuudesta ja juridiset haasteet.

Hesburger Ukrainan tilanne

Hesburgerilla on myös seitsemän ravintolaa Ukrainassa. Kaikki ravintolat sijaitsevat Kiovassa.

”Tietojemme mukaan kaikki ukrainalaiset työntekijämme ovat elossa. Ravintoloita ei ole myöskään tuhoutunut taisteluissa. Emme avaa yhtään ravintolaa, ennen kuin se on täysin turvallista kaikille työntekijöille ja asiakkaille. Maksamme kaikille paikallisille työntekijöille edelleen täyttä palkkaa. Ajatuksemme ovat urheiden ukrainalaisten puolella ja toivomme sydämen pohjasta, että rauha saataisiin takaisin maahan”, kertoo Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela.