05.05.2015

Hesburger vahvistui mobiilissa

Uudet, liikkuvan kuluttajan tarpeisiin suunnitellut verkkosivut parantavat Hesburgerin presenssiä asiakkaiden taskuissa.

Hesburger on julkaissut uudet verkkosivut. Sivusto suunniteltiin käyttäjälähtöisesti ja se tarjoaa kaikki samat tiedot ja toiminnot päätelaitteesta riippumatta.

– Verkkosivujemme mobiilikäyttäjien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina. Asiakkaamme ovat paljon liikkeessä, ja haluamme palvella heitä 100-prosenttisesti siellä, missä he ikinä tarvitsevat meistä tietoa, sanoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

– Ravintolahaku on yksi käytetyimmistä palveluista verkkosivuillamme, ja se onkin nostettu nyt keskeiseen rooliin sivustollamme. Sivustolle on nostettu mukaan myös sosiaalinen media.  Nyt asiakkaammekin voivat vaikuttaa siihen, minkälaista sisältöä Hesburgerin sivuilla nähdään.

Kaksisuuntainen kanava

Interaktiivisella etusivulla korostuvat ajankohtaiset tarjoukset ja käyttäjien luoma Instagram-sisältö. Sivuilta löytyvät myös kattavat vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin sekä yksityiskohtaiset tuotetiedot. Asiakkaat pääsevät myös arvioimaan tuotteiden makua, ulkonäköä ja sitä, vastaako tuote heidän odotuksiaan. Bonusklubin toiminnot on tuotu esiin entistä selkeämmin ja LastenKlubin pelitkin on uusittu kokonaan.

Kaikki Hesburger-konseptit – HeseCafe, HeseKebab, HesePesu, HeseHotelli ja Hesburger-kastikkeet – on koottu yhteen saman sateenvarjon alle. Myös maakohtaisten sivustojen välillä siirtyminen on tehty näppäräksi.

– Uskomme, että sivusto vastaa hyvin asiakkaidemme tiedonjanoon – haluamme kertoa avoimesti niin tuotteistamme kuin toiminnastamme. Sisältöä tullaan ylläpitämään ja kehittämään aktiivisesti, ja päivityksiä voi seurata sosiaalisen median kanavissamme, Vuoti vinkkaa.

Analytiikka uudistuksen pohjana

Uudistuksen toteutuksesta vastaa Satumaa Family Business.

– Hesburgerin verkkopalvelu-uudistuksen lähtökohtana oli suunnitella ja toteuttaa nykyaikainen kokonaisuus, joka toimii luontevasti kaikissa päätelaitteissa. Rakenteellisesti palvelu-uudistuksen pohjana oli vanhojen verkkosivujen analytiikkadata, jonka perusteella sivuston käyttäjien ohjaaminen suosituimpiin sisältöihin on nyt huomattavasti helpompaa, kertoo Head of Digital Matias Mero Satumaa Family Business -toimistosta.

– Paransimme asiakaspalvelu- ja palautekulmaa tuomalla useimmin kysyttyjä kysymyksiä sivuille aihealueittain jaoteltuna. Käyttäjät voivat myös arvostella Hesburger-ravintoloita ja tuotteita sivuille rakennetun arvostelumekanismin avulla. Siitä kertyvää dataa hyödynnetään jatkossa Hesburgerin palvelu- ja tuotekehityksessä, jatkaa Mero.

Varatoimitusjohtaja Jari Vuoti, Burger-In Oy
Puh. 0400 482 352
jari.vuoti@hesburger.fi

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo kahdeksasta eri maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Turkista ja Kazakstanista. Hesburger-ketjussa työskentelee yli 6 100 henkilöä ja ketjun verollinen myynti Suomessa vuonna 2014 oli 199 M€ ja ulkomailla 60 M€.