01.02.2017

Hesburger laajenee Valko-Venäjälle

Suomen ja Baltian suurin hampurilaisketju Hesburger jatkaa levittäytymistään ulkomaille. Ketju suunnittelee avaavansa kolme uutta ravintolaa Valko-Venäjälle vuoden 2017 aikana.

Valko-Venäjän ensimmäinen Hesburger avasi ovensa viime lauantaina (28.1) maan pääkaupungissa Minskissä, ja se työllistää tällä hetkellä 25 henkilöä.

- Hesburger on Baltian suurin hampurilaisketju. Valko-Venäläiset matkustavat paljon Baltian maissa ja ovat matkoillaan tutustuneet Hesburgerin tuotteisiin. Seuraava looginen askeleemme oli siirtyä Valko-Venäjän markkinoille. Liiketoiminnastamme Valko-Venäjällä vastaa franchise-yrittäjämme. Hankkeen kokonaisinvestointi liikkuu 280.000 eurossa, kertoo Hesburgerin kansainvälisten toimintojen kehittämisestä vastaava johtaja Ieva Salmela.

Hesburgerin kuuluisat kastikkeet ja majoneesit valmistetaan Hesburgerin omalla tehtaalla Kaarinassa ja viedään sieltä myös Valko-Venäjän ravintoloihin. Valko-Venäjällä Hesburgerin tuotevalikoima koostuu hampurilaisista, tortilloista, aterioista, välipaloista ja jälkiruoista.

Hesburger-ravintoloita löytyy nyt yhdeksästä eri maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja nyt myös Valko-Venäjältä.

Viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen
petteri.pohjonen@hesburger.fi

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Hesburgerilla on Suomessa ravintoloita 269 ja ulkomailla 174. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2016 verollinen myynti Suomessa oli 211 M€ ja ulkomailla 73,5 M€.

Viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen, puh: 040 761 3201