16.02.2018

Näin tehtiin Chuck Norris -mainokset – katso making of -video!

Mainosfilmit ohjannut Markus Virpiö kertoo Chuck Norrisin kaltaisen maailmantähden ohjaamisen olleen jännittävää ja haastavaa, mutta näyttelijän valloittavan persoonan ansiosta myös hyvin rentoa.

Rento ja hyväntuulinen Chuck Norris vietti viime viikolla päivän mainoskuvauksissa Munkkiniemen Hesburgerissa.  Making of -video tarjoaa maistiaisia kuvauspäivän tunnelmista.

Mainoksissa Chuck Norris käyttää Hesburgerin suursuosion saavuttanutta mobiilisovellusta.

– Chuck Norris oli äärimmäisen mukava ja yhteistyöhaluinen. Minkäänlaisia tähden elkeitä ei nähty koko kuvauspäivän aikana. Just tell me what to do. hän lausahti, heittäen perään kuuluisan hymynsä, Virpiö kuvailee.

– Kuvaus toki vaati jonkin verran erikoisjärjestelyjä, mutta huolellinen tuotantosuunnittelu sai kuvauspäivän luistamaan erinomaisesti. Kuvauksissa käytettiin ns. stand in -näyttelijää, jonka kanssa jokainen kuva rakennettiin ja harjoiteltiin ennen varsinaisen tähden saapumista settiin. Näin minimoitiin Norrisin turha odotteluaika.

Salaisuus kuvauspäivään saakka

Mainoksessa esiintyvän tähden henkilöllisyys pidettiin avustajiltakin salassa kuvauspäivän aamuun asti.

– Kun Chuck Norris sitten astui kuvauspaikalle, olivat ihmisten ilmeet näkemisen arvoisia. Hullusta ajatuksesta syntynyt idea tuli todeksi, iloitsee mainosten suunnittelusta vastanneen SFB Agencyn luova johtaja Matias Mero.

Itsekin suureksi Chuck Norris -faniksi tunnustautuva Virpiö kiittelee kuvausryhmän tehokkuutta.

– Vaikka filmien pääosissa oli toimintaelokuvan elävä legenda, ei myöskään kuvausryhmässä nähty fanituksen aiheuttamaa hidastumista. Eniten aikaa uhkasi mennä välillä hukkaan ohjaajan ja Norrisin jutustellessa 70-luvun karateleffoista ja Bruce Leestä!

– Kaiken kaikkiaan kuvauspäivä sujui erinomaisesti. Aikataulu piti minuutilleen ja kaikki tarvittava materiaali saatiin tehtyä erinomaisissa tunnelmissa. Ja tekemisen ilo välittyy myös valmiissa filmeissä, Virpiö summaa.

Hesburger-sovelluksen ominaisuuksia markkinoivia Chuck Norris -aiheisia mainoksia nähdään jo ensi viikolla elokuvateattereissa. Mainokset ideoi ja toteuttaa Hesburgerin markkinointikumppani SFB Agency. Tuotannosta vastaa Otto Tuotanto.

Viestintäpäällikkö Heini Santos, Hesburger

Luova johtaja Matias Mero, SFB Agency
matias.mero@sfbagency.com
p. 040 050 4701

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Hesburgerilla on Suomessa 270 ja ulkomailla 186 ravintolaa. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2017 verollinen myynti Suomessa oli 218 miljoonaa euroa ja ulkomailla 86 miljoonaa euroa.

Hesburger-sovellus on ladattu jo yli 1,2 miljoonaa kertaa ja se on Suomen suosituimpia mobiilisovelluksia. Sovellus toimii Android- ja iPhone-älypuhelimilla.

Tilaa Hesburgerin mediatiedotteet  sähköpostiisi.

Viestintäpäällikkö Heini Santos, p. 050 310 3054