20.09.2019

Hesburger jälleen arvostetuin ja luotettavin pikaruokabrändi

Hesburger nauttii suomalaisten vahvaa arvostusta ja luottamusta. Kahdessa eri tutkimuksessa kategoriansa ykkössijaa pitävä brändi rakentuu päivittäisten kohtaamisten kautta niin ravintoloissa kuin mediassa.

Hesburger valittiin jo toisen kerran peräkkäin Suomen arvostetuimmaksi pikaruokabrändiksi Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonta -lehden tekemässä Brändien arvostus 2019 -tutkimuksessa. Tutkimuksessa tarkasteltiin yhteensä 612 eri brändiä. Pikaruokakategoriassa oli mukana 11 brändiä.

Nettikyselynä tehdyn tutkimuksen mukaan Hesburgerin tuntee 99 prosenttia 15–79 -vuotiaista suomalaisista. Hesburgerin arvostusindeksi nousi 60 sijaa viime vuodesta. Erityisesti tutkimuksen vastaajat kertoivat arvostavansa Hesburgerin suomalaisuutta, hyviä ja laadukkaita tuotteita sekä ekologisia arvoja.

Yli 100 000 asiakasta päivittäin

Suomen Hesburger-ravintoloissa asioi joka päivä yli 100 000 ihmistä ja niissä työskentelee noin 5 400 ihmistä.

– Suomalaiset tuntevat Hesburgerin tarinan hyvin ja arvostavat kotimaisen perheyrityksen toimintaa. Lähes jokaisella suomalaisella on omakohtainen kokemus ja side Hesburgeriin, joko asiakkaana tai jopa työntekijänämme, sanoo viestintäpäällikkö Heini Santos Hesburgerilta.

– Henkilökuntamme ravintoloissa ja niiden taustalla tekee päivittäin erinomaista työtä, joka on johtanut asiakkaiden arvostukseen.

Kivijalkana luottamus ketjuun ja sen tuotteisiin

Aikakauslehti Valitut Palat tutkii vuosittain, mitkä ovat Suomen luotetuimpia tuotemerkkejä. Hesburger nappasi Luotetuin Merkki 2019 -tutkimuksessa ykkössijan pikaruokaravintolaketjujen sarjassa jo neljättä kertaa peräkkäin.

Luotetuin Merkki -tutkimus toteutettiin niin ikään nettikyselynä ja vastaajia oli 2 040. Tutkimuksessa arvioitavia ominaisuuksia olivat laatu, hinta-laatusuhde, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettinen vastuullisuus.

 – Asiakassuhteidemme kivijalka on vankka luottamus ketjuun ja sen tuotteisiin. Haluamme olla jokaisella asiointikerralla luottamuksen arvoisia. Tämä tutkimustulos kielii onnistumisesta tässä tavoitteessa ja olemme luonnollisesti siitä hyvin iloisia, Santos iloitsee.

 

Lisätiedot

Viestintäpäällikkö Heini Santos
heini.santos@hesburger.fi
p. 050 310 3054

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun ravintoloissa työskentelee yli 7 000 henkilöä. Vuoden 2018 verollinen myynti Suomessa oli 227 miljoonaa euroa ja ulkomailla 98 miljoonaa euroa. 

www.hesburger.fi

 

MEDIAN YHTEYDENOTOT JA KUVAUSLUVAT

Viestintäpäällikkö Heini Santos, p. 050 310 3054