01.12.2018

Hesburger on arvostetuin pikaruokabrändi

Hesburger on tutkimuksen mukaan Suomen arvostetuin pikaruokabrändi. Myös tunnettuus on huippulukemissa – Hesburgerin tuntee jopa 99 prosenttia suomalaisista.

Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi & Mainonta -lehden tekemässä Brändien arvostus 2018 -tutkimuksessa selvitettiin kaiken kaikkiaan 541 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Kesällä 2018 toteutettuun kyselyyn vastasi noin 6 900 15–79 -vuotiasta suomalaista. Tutkimuksessa oli mukana yhdeksän pikaruokabrändiä.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että Hesburger on Suomen tunnetuin ja arvostetuin pikaruokabrändi. Vastaajista 99 prosenttia tunnisti Hesburgerin. Vastaajat kertoivat arvostavansa Hesburgeria muun muassa siksi, että se on kotimainen perheyritys.

– Pikaruoka-alalla kilpailu on aina ollut kovaa ja asiakkaiden arvostus kertoo, että olemme onnistuneet hyvin. On mahtavaa, että Hesburgerin tarina on suomalaisille tuttu ja yrittäjyyttä arvostetaan. Olemme erittäin iloisia tutkimuksen tuloksista ja kiitos niistä kuuluu asiakkaillemme ja henkilöstöllemme, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kiittelee.

Tunnettuus korkealla myös Baltiassa

Baltian maissakin Hesburger kuuluu suosituimpiin pikaruokaravintoloihin.Virolainen tutkimusyritys Socio Uuringukeskus teki maakohtaiset tutkimukset, joiden mukaan Hesburgerin tunnistaa spontaanisti latvialaisista 69 prosenttia, liettualaisista 53 prosenttia ja virolaisista 83 prosenttia.

– Tuotteemme maistuvat hyvin myös ulkomaalaisille asiakkaillemme. Olemme onnistuneet tekemään Hesburgerin brändistä tunnetun myös ulkomailla, erityisesti Baltiassa. Kaiken takana on pitkäjänteinen työmme, Vuoti toteaa.

Hesburger on Baltian suurin hampurilaisketju. Latviassa on tällä hetkellä 47, Liettuassa 51 ja Virossa 46 Hesburger-ravintolaa.


Lisätiedot
Viestintäpäällikkö Heini Santos, Hesburger
heini.santos@hesburger.fi
p. 050 310 3054

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2017 verollinen myynti Suomessa oli 218 miljoonaa euroa ja ulkomailla 86 miljoonaa euroa. 

MEDIAN YHTEYDENOTOT JA KUVAUSLUVAT

Viestintäpäällikkö Heini Santos, p. 050 310 3054